środa, 16 marca 2011

Spotkanie z Andrzejem Tenardem...



1978 rok…

Andrzej Tenard muzyka zamuje się od dośc dawna, współpracował z wieloma znanymi solistami i zespołami, a przez dłuższy czas był członkiem zespołu „Bractwo Kurkowe 1791”, założonego przez Piotra Janczerskiego.
W 1976 roku postanowił spróbowac swych sił jako solista, zdobywając wkrótce potem I nagrodę w konkursie „Nowe twarze polskiej rozrywki”.
-Co skłoniło Pana do podjęcia takiej próby?
Doszedłem do wniosku, że pracując w zespole nie mogę realizowac swoich własnych planów artystycznych.
-Pierwsza nagrana przez pana piosenka solowa stała się przebojem.
Rzeczywiście, utwór Bliska moim myślom bardzo często gościł na radiowej antenie. Piosenkę te wydał na pocztówce i to w dużym nakładzie „Tonpress”, ukazała się także w „Spiewamy i tańczymy”.
-Bliska moim myślom to Pana piosenka autorska, ale korzysta pan rónież z piosenek napisanych przez innych.
Tak, znacznie częsciej nagrywam utwory moich kolegów niż swoje własne. Śpiewam piosenkai Adama Hetmana, Jacka Malinowskiego, Tadeusza Margota. Ale równocześnie nadal próbuje swoich sił w pisaniu, choc to nie jest zawsze łatwa praca.. Jedna z moich nowych autorskich piosenek – Obejmij mnie tylko raz – znalazła się na wydanym niedawno przez „Tonpress” singlu.
-Właśnie od dłuższego już czasu wspołpracuje Pan z tą firmą.
Poza wspomnianą wcześniej piosenką Bliska moim myślom, nagrałem dla Tonpressu sporo utworów. W połowie 1978 roku, niejako przy okazji festiwalu sopockiego, ukazał się w sprzedaży mój nowy singiel z piosenkami: Tańcząc z dnia na dzien i Od paru chwil – obie stały się popularne dzięki uczestnictwu w Plebiscycie Studia „Gama”. Dwie kompozycje Adama Hetmana: Jaśminowa dziewczyna i Nasz pierwszy wspólny maj wydano na pocztówce dźwiękowej, podobnie jak wymienioną już wcześniej moją kołobrzeską piosenkę, zatytyłowaną Nie ma jak u nas. Najnowszy singiel zawiera mój utwór Obejmij mnie tylko raz i Zielona tesknotę Hetmana i Czerwińskiej.
-Czy znajduje Pan coś wspolnego we wszytskich śpiewanych przez siebie piosenkach?
Z pewnością łączy je chęc doskonalenia warsztatu piosenkarskiego, jest to swego rodzaju ciąg, sprowadzający się do coraz lepszego wykorzystywania własnych umiejętności interpretatorskich. Poza tym to, co robię jest związane nierozerwalnie z tym, jakim jestem…

Publicznośc, zapamietała pana Andrzeja z niezapomnianego duetu z Anną Jantar w piosence „Kto umie tęsknic”. Choc dalej jest aktywny zawodowo już nie tak populrany jak w latach 70 – tych. Zapraszam na oficjalna stronę internetową artysty: tenard.republika.pl

Wybrana dyskografia:

SP. Tonpress S 147
Strona A:
1.Zielona Tęsknota
Strona B:
2.Obejmij mnie tylko raz

SP. Tonpress S 99
Strona A:
1.Tańcząc z dnia na dzien
Strona B:
2.Od paru chwil

Brak komentarzy: