poniedziałek, 19 października 2009

Jubileusz Marii Koterbskiej AD 18.10.2009 r.



60 - lat na estradzie Marii Koterbskiej pod takim „szyldem” rozpoczęło się jedno z najważniejszych wydarzeń dla fanów, sympatyków twórczości pierwszej damy polskiej piosenki.
Teatr Polski w Bielsku Białej godzina 19 przygasły światła, w tle muzyka, na widowni – balkonach wszystkie miejsca zajęte - na telebimie ukazała się składanka zdjęć Pani Marii z różnych lat – to wstęp, by w kilka minut później oczom oczekujących fanów ukazała się Nasza Wielka Artystka – Maria Koterbska - Viva Maria!!!
Na scenie pojawiła się w towarzystwie dyrektora teatru, który odczytał list ministra kultury, przekazał również list gratulacyjny wraz z wielkim koszem białych róż od Maryli Rodowicz.
Niezwykłe to wydarzenie, niezwykły moment - brawa, łzy wzruszenia…
Na scenie kolejno pojawili się znani z estrady artyści Roman Frankl, Olga Bończyk, Hanna Śleszyńska, Czesław Majewski, Janusz Radek, Stanisław Tym, Anna Guzik…każdy z nich kolejno prezentował przeboje Marii – nadając im nowe brzmienie – nową interpretacje.
Nie obyło się bez spontanicznych zachowań – gdy do fortepianu zasiadł Czesław Majewski – Pani Maria poprosiła by wspólnie przy jego akompaniamencie wykonali piosenkę „Deszcz”… owacjom nie było końca.
Nie obyło się również bez wyczekiwanego duetu Marii Koterbskiej i jej syna Romana Frankla.
Na koniec koncertu kolejne kwiaty, wyróżnienia…brawa, oraz miła przemowa Pani Marii…
Niezwykły był to czas, niezwykli goście bo i niezwykłe wydarzenie 60 – lat na estradzie, setki nagrań, kilkanaście płyt mnóstwo wspomnień…piosenki… niezwykły uśmiech i serdeczność Marii Koterbskiej…zawsze obecne.

Viva Maria!!!


Zapraszam do galerii zdjęć, oraz do wysłuchania nagrań Pani Marii.


/plakat promujący Jubileusz/



/Jubileusz - wejscie do Teatru/



/Maria Koterbska oraz prowadzący Jubileusz dyrektor Teatru/



/Gwiazda wieczoru i Olga Bończak/





/Hanna Sleszyńska, Maria Koterbska, Roman Frankl/



/Maria Koterbska i jej syn Roman Frankl w piosence "Slomkowy kapelusz..."/





/Anna Guzik i Maria Koterbska/



/Czeslaw Majewski i Maria Koterbska/



/Stanislaw Tym, Maria Koterbska, Roman Frankl/



/Maria Koterbska w piosence "Deszcz"/





/wielki final, "Karuzela....karuzela"/



10 komentarzy:

Analogowe ucho. pisze...

NIESAMOWITE.

starszy emeryt pisze...

i ja tam byłem("miód i wino piłem")
cudowna atmosfera,łza się w oku kręci.Pozdrawiam sympatyków muzyki
...i ciągle nie mogę wyjść z podziwu dla bardzo młodych,których interesuje muzyka lat mej młodości.(Kłaniam się nisko młodości)
Pozdrawiam starszy emeryt

Analogowe ucho. pisze...

Szanowny Starszy Emerycie, wiele piosenek z lat pana młodości to dziś klasyka polskiej muzyki rozrywkowej, do których zawsze będzie się wracać. Szkoda że, już takich piosenek nie pisze się, że tak nie śpiewa się, nie nagrywa w taki sposób.

Jak czasem włączę radio w samochodzie to mam wrażenie że grają ciągle jedną i tą samą piosenkę, przerywana, reklamami i wiadomościami. I w 9/10 przypadków nie jest to piosenka polska. Jak mawiają bracia Czesi, "to se newrati Panie Hawranek" Szkoda :-(

marcin23-s pisze...

Darku i panie Emerycie dziękuje za miłe komentarze i słowa.

Pozdrawiam kolege z moich stron!

Jubileusz był naprawde piękny, nie potrafie opisac słowami tej atmosfery, i wzruszenia Pani Marii.

starszy emeryt pisze...

Witam "marcin23-s"
("nawiasem mówiąc" hi hi hi)--siedziałem na balkonie nr.1 po Twojej prawej stronie za Tobą dwa rzędy wyżej. Przesyłam zdjęcie
St.Tyma--na moim ujęciu R.Frankl jest bliżej fotela.
(a jak już St.Tym no to jeszcze
"u stóp"M.Koterbskiej w foyer.
Pozdrawiam starszy emeryt
Oba zdjęcia są na
http://www.speedyshare.com/182552412.html

marcin23-s pisze...

Hmm no prosze jaki świat mały :p

a skąd wiesz ze ja to ja ?
Pozdrawiam i dziękuje za fotografie !!

starszy emeryt pisze...

Witaj"marcin23-s"
cytat"skąd wiesz,że to ja"
Po pierwsze nie wiem,że to Ty ale wiem z którego miejsca robione są zdjęcia "mówi" o tym kąt ustawienia fotografii.
Po drugie, siedząc dwa rzędy wyżej widziałem po mojej lewej stronie świecący ekranik aparatu w rękach młodego mężczyzny i te dwa fakty mówią kto fotografował)(nie upieram się ,że był to "marcin23-s")wiem tylko kto fotografował
P.S.przesyłam jeszcze dwa zdjęcia z foyer teatru
http://www.speedyshare.com/463157222.html

Analogowe ucho. pisze...

Tak, oto tworzy się historia!
Niestety w mediach mało na ten temat. Za to afer, podsłuchowo - hazardowych, w mediach, po pachy. Ech...

marcin23-s pisze...

heh młody :p

No to zapewne byłem ja bo nizej nikt zdjęc nie robił.

Jubileusz był piękny szkoda, że Pani Maria więcej nie śpiewała.

A czy podobał Ci się Janusz Radek? Mnie jakos takie interpretacje nie odpowiadją. Aczkolwiek trzeba przyznac ze głos ma interesujący.

Pozdrawiam i dziękuje za fotografie.

starszy emeryt pisze...

Witam
-jeśli chodzi o"innych"wykonawców
(w tym J.Radek) zawsze chętnie
posłucham,porównując do orginału,
chcąc wiedzieć jak inni "to czują" no a potem subiektywnie
(powtarzam subiektywnie)oceniam
czy mi się podobało.Jeśli chodzi o J.Radka to traktuję to jako sympatyczną ciekawostkę.
Jestem starej daty, osłuchany o
przedwojennych wykonawcach,a współcześnie lata 40,50,60-te,
co nie znaczy,że nie posłucham współczesnej muzyki,każda muzyka
jest dobra,ale czasami(jak z grzybami,każdy grzyb jest dobry,
niestety niektóry raz jeden)
P.S.przesyłam jeszcze foto R.Frankla w foyer,
oraz foto(hi hi hi) deski sceniczne sprzed remontu teatru na których na pewno są ślady "stóp"
pozostawione m.inn. przez
M.Koterbską)
I to by było na tyle" jak
mawiał Jan Tadeusz Stanisławski
Pozdrawiam - starszy emeryt
http://www.speedyshare.com/454177626.html