środa, 24 listopada 2010

Aneta Łastik Post Scriptum



Często zadaje sobie pytanie pisząc posty na temat artystów polskich co dziś robią? Czym się zajmują? Czy dalej śpiewają?

To bardzo niezwykły dla mnie moment gdy „cudem” udaje mi się do nich dotrzeć, zapytać, pozdrowić.

Aneta Łastik, piosenkarka o niezwykłej barwie głosu… szerzej na jej temat możecie przeczytac tutaj.

A to informacje od samej Pani Anety, zapraszam do lektury.

W 2003 wystąpiłam na II Międzynarodowym Festiwalu im. Bulata Okudzawy. Natomiast w 2004 odbył się mój recital w sali koncertowej Filharmonii Narodowej i musze się pochwalić ze 3 miesiące przed nie było już biletów (a reklama - jak to ze mną - prawie zerowa), jest zapis z tego koncertu ale jak do tej pory nie znalazl się wydawca który opublikowlby ten material na plycie CD.



Kilka lat temu napisałam a wydawnictwo Studio Emka wydało dwie książki : Poznaj swoj glos" i "Wewnętrzne dziecko" jest tez skrócona wersja pierwszej książki na CD – gdzie wcieliłam się w rolę lektora.
Prowadziłam, tez przez 10 lat Stowarzyszenie ARTEC, które promowało kulturę Europy Centralnej.
Udało nam się spopularyzować TRIO Andrzeja Jagodzinskiego oraz przedstawić publiczności francuskiej Gustawa Holoubka z Magda Zawadzka, Wiesława Szlachtę - pianistę i pedagoga, który odegrał ważna role w początkach Krystiana Zimermana, Giovanni Mirabassi (który tez nagrał 2 CD z TRIEM Andrzeja Jagodzinskiego), Lowro Pogorelicz, Lilia Bojadjieva.



Dzięki Stowarzyszeniu udało się zorganizować wieczory literackie min.: poświecone Danilo KIS, poetom bośniackim oraz 20lecie Zeszytów Literackich i wiele innych.
Wszystko to w pięknej sali Lauriston Polskiej Akademii Nauk, gdzie z wielkim sercem wspomagali nas i współorganizowali te wieczory : profesor Henryk Ratajczak i Stefan Nickerl. Dzięki profesorowi częstym gościem Akademii był również Jerzy Giedroyc.
Były to niepowtarzalne czasy gdzie spotkania naukowe i kulturalne nawzajem się uzupełniały. A na zewnątrz Akademii udało nam się zorganizować koncert promocyjny płyty "Metamorphozy" (francuska edycja "Chopin once more) Tria Andrzeja Jagodzinskiego i wystawę prac malarskich ARTURA MAJKI.

Ciekawostki:

W internetowym serwisie youtube.com największa popularnością cieszy się piosenka "A JA CI CALY SWIAT WYSPIEWAM", do której zaprosiłam Jurka Wieczorka, by otworzyć mu drogę do mediów, tak wiec ta piosenka Hertla, którą z Bukowskiem napisali dla mnie udało się przerobić na duet, jak widać z niegasnącym sukcesem. To bardzo miłe dla mnie.



Co do "Ballad Bulata Okudzawy" to Polskie Nagranie noszą się z zamiarem wydania ich ale czy do tego dojdzie nie wiem. Natomiast Rosjanie na stronie Internetowej
www.russiandvd.com sprzedają nagrania "Ballad" od ładnych paru lat,

Zainteresowanych moją twórczością zapraszam na moją stronę internetową www.anetalastik.com.

Aneta Łastik

Brak komentarzy: