niedziela, 9 listopada 2008

Danuta Mizgalska



Kto nie zna słów tej piosenki „Okruchy wspomnień porwał wiatr....”
Aż trudno uwierzyć że debiutowała już w 1971 roku na scenie Poznańskiej estrady w sztuce „Parady” – Potockiego. Wkrótce potem trafiła do Poznańskiego Studia Piosenki kierowanego przez Jerzego Miliana i Zbigniewa Górnego. Po ukończeniu Studia związała się na pewien czas z Estrada Stołeczną a następnie przeszła do zespołu Estradowego Wojsk Lotniczych „Estakadra”. Po dwuletnie pracy w „Eskadrze” rozpoczęła samodzielna karierę estradową. Jej piosenki zaczęły coraz częściej pojawiać się na antenie radiowej i telewizyjnej. Piosenka „Nasz uśmiech losu” Lecha Konopińskiego i Huberta Kuczyńskiego stała się dużym przebojem „Lata z radiem” w roku 1978, natomiast inna piosenka „Może Ty może ja” zajęła jedno z czołowych miejsc w radiowym Studiu Gama”. Dużo koncertowała w kraju i zagranicą. Śpiewała min. w programach Mieczysława Fogga i Jerzego Połomskiego. Oklaskiwano ja w byłej ZSRR, NRD i RFN.



/Danuta Mizgalska, Poznań, lata 90 - te, zdjęcie dzięki uprzejmosci fana/

Współpraca Danuty Mizgalskiej z Orkiestrą Rozrywkową PR i TV w Katowicach przyniosła kilka ciekawych piosenek, które nagrywała w studiach radiowych w Łodzi , Poznaniu, Warszawie. Nagrała około 150 piosenek, wśród których największym powodzeniem cieszą się „Uśmiech losu”, „Historia jednej znajomości” (Czerwonych Gitar) , „Dziewczyna taka jak ja” , Tylko jeden dom”, czy kompozycja Jacka Skubikowskiego „Renowacja serc”. W jej repertuarze znalazły się polskie wersje popularnych światowych przebojów „Ze wspomnień został ledwie ślad” ( Blue bayou – Roy Orbison), „Kołysz moje sny” ( Love me tender – Elvisa Presleya) oraz polska wersja włoskiego przeboju „Alice” – „Świat bez miłości” – piosenkę ta lansowało tez Polskie Radio.
W telewizji wystąpiła w kilku programach muzycznych oraz nagrała kilka teledysków. Piosenki Danuty Mizgalskiej można było dość często usłyszeć w Telewizyjnych Koncertach Życzeń. W czerwcu 1983 roku nagrała swój recital pt. „ Dziewczyna taka jak ja” w reżyserii A. Minikiewicza.



Pisali dla niej Jarosław Kukulski, Jerzy Milian, Janusz Piątkowski ( twórca sukcesu płyty Zdzisławy Sośnickiej z 1980 roku „Odcienie samotności”). Z polskich piosenkarzy ceni wysoko Martę Mirską oraz Krystynę Prońko.

Nagrała 2 płyty długogrające w różnych odstępach czasu z przyczyn wiadomych...Właściwie to jej płyty to składanki przebojów z różnego okresu.
Uwielbiam jej piosenki, świetny głos, piękną kobieta...szkoda że już nie śpiewa. Tak nagle zniknęła. Szkoda wielka szkoda.

Dyskografia:

Singiel, S 173 Tonpress 1979 rok.
Może ja może ty
Ze wspomnień został ledwie ślad

Lp Pronit PLP 0072 1985 rok. “Okruchy wspomnień”

/Okladka plyty/



/Okladka kasety/



Strona A
Okruchy wspomnień
Odkładam żal
W głębi uśmiechu
Nie mów mały
Nie ta ulica
Strona B
Tylko jeden dom
Talerzyk miodu
Nasz uśmiech losu
Miasto w sztucznym świetle
Weź mój cały świat
Historia jednej znajomości

Cd Konstech – Records 100691 CD, 1990 rok „Jestem Twoja lady”



Jestem Twoja lady
Pogodę w życie nieś
Nie zawsze tak jest
Zostań ze mną chwilę
San Francisco
Anna Maria (cover Czerwonych Gitar)
Kiedy jesteś znów sam
Gdzie jest tamten kwiat
Ze wspomnień został ledwie ślad
Kiedy światła miasta

Mc BRAWO P 101 1991 rok , „Kolędy”



Strona A
Gdy śliczna Panna
Jezus malusieńki
Do szopy hej pasterze
Pójdźmy wszyscy do stajenki
Lulajże Jezuniu
Strona B
Wśród nocnej ciszy
Cicha noc
Hej w dzień Narodzenia
4.Przybieżeli do Betlejem

CD ( Brak wydawcy i roku wydania na płycie) „Dla Ciebie”



Jestem twoja lady
Tylko jeden dom
Okruchy wspomnień
Zostań ze mną na chwilę
Kiedy jesteś znów sam
Historia jednej znajomości
Nie zawsze jest tak
Ze wspomnień został ledwie ślad
Weź mój cały świat
San FranciscoTrzeci rok

1 komentarz:

jonny pisze...

Piekna kobieta o slodkim glosie. Szukam jej piosenke o tytule: ze wspomnien zostal ledwie slad. Mam tekst ale nie moge znalezc melodii.
Moze mi ktos pomoze.
PS. Przepraszam ze brak polskich liter ale od lat mieszkam za granica i nie mam polskiej czcionki.
John